داستان دوستان

وبلاگی مملوء از داستان های جالب و گاهی پند آمیز

داستان دوستان

وبلاگی مملوء از داستان های جالب و گاهی پند آمیز

داستان دوستان

به نام خدا
با سلام؛
انسان ها متفاوت اند. اما همگی آنها یک خصوصیت مشترک دارند ان هم اینست ک گاهی وقت ها مجبور به انتظارند؛ چه در اتوبوس، چه در مترو، چه در ترافیک، چه مطب دکتر و چه در جاهای دیگر؛ اما همگیشان منتظر می‌شوند. هدف این وبلاگ، پر کردن اوقات انتظار یا فراغت، برای خوانندگان است.
در این وبلاگ متن هایی به صورت داستان یا پند آمیز خواهید خواند.

به امید هدر نرفتن وقت با ارزشتان...

بایگانی

    اقتصاد، صنعت اجتماع سه زمینه ساز زندگی در یک کشورند. هر کدام عضوی از ساختار زندگی ما هستند. زندگی ما با تفکر ابتکار در این سه چیز جان دوباره ای میگیرد و از شعله ی اقتصاد و صنعت اجتماع گرمایی دریافت میکند که با هیچ گرما و عشق و طراوتی برابری نمیکند. اقتصاد همچون رودخانه ای در دل اجتماع جریان دارد. جریانی که اگر قطع شود، رشته ی اتحاد مردم گسیخته میشود.

    این رودخانه اگر گوارا باشد، رشته ی امتداد پیدا می کند و شامل تمام مردم کشور میشود؛ ولی اگر کمی آلودگی به آن نفوذ کند رشته پاره شده و انسان ها پراکنده شده و در دل همه ی ملت خالی میشود. این جریان موجب نوساناتی در امواج زندگی مردم میشود که هر کدام نتیجه عمل است، درست یا نادرست.

    ای کاش اجتماع نیز خود به فکر اقتصاد کشور باشد.

    چه شب های زنگار گوش که کشورمان در اقتصاد شکست خورده و چه روز های پر فروغی که این جامعه با رشد اقتصادی همراه بوده است. همه و همه نتیجه افکار و ابتکارات جامعه است.

    اجتماعی که لحظه به لحظه به فکر کشورند اما حیف که گاهی مردمانی از سر بی فکری با اقتصاد ملت بازی میکنند.

    کاش این جماعت بی فکر روزی به فکر آیند.

    اگر صنعت و اقتصاد را جدی بگیریم روزی به نقطه اوج اقتصادی خواهیم رسید. این نقطه اوج، کرانه هایی را در پیش دارند که ما با جدی گرفتن و به فکر بودن و طراحی راه حلی برای اقتصاد، می توانیم روزی جایگاهی برای خود در این کرانه های آسمان اقتصاد فراهم کنیم.

    صنعت ما جایگاه خود را در آبی آسمان ها محفوظ نگه داشته است.

    شعله ی گرما بخش اقتصاد ما را زیر سایه ی خود جای داده است.

    گاه هستی مردم و حیاتشان با شعله ی اقتصاد جان دوباره ای میگیرد.

    اعتماد ملت به کارگران زحمت کش، ارتباطی است و آنها نیز مشتاق اند تا سپیدار اعتماد در قلبشان جوانه بزند. ما در راه اقتصاد شهیدان بسیاری تقدیم به کشور عزیزمان کردیم. بیایید عزتمان را جزم کنیم تا با اقتدار جایگاهی در هسته ی اقتصاد پیدا کنیم. جایگاهی که کرانه هایی بیکران دارد و ما عازم هستیم به سفر هایی بسیار دور.


پویا پولادی


نظرات  (۱)

عالییی 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی